کشور دانمارک

دانمارک؛ زندگی با میراث وایکینگ‌ها

دانمارک به عنوان سرزمین رفاه و آسایش در اروپا شناخته میشه که آمارهای بین‌المللی، اون رو دومین کشور شاد جهان معرفی کرده. اما اسناد مختلف مثل گزارشات ایکسپات اینسایدِر (Insider Expat) نشون میده که دانمارک سخت‌ترین مکان اقامتی به خصوص برای مهاجرین هست.

اقتصاد کشور دانمارک

کشور دانمارک هنوز با ساختار سلطنتی اداره میشه. آمار ملی دانمارک در سال 2021 نشون میده که فقط شخص ملکه در این کشور، روزانه 13400 دلار خرج داشته که این غیر از هزینه‌های کارکنان و دربار هست. دانمارک بالاترین نرخ مالیات بر درآمد رو در اروپا داره و دولت این کشور 56 درصد از درآمدِ مردم رو تصاحب می‌کنه. خانواده‌های دانمارکی بالاترین نرخ بدهی رو در بین کشورهای OECD دارند. طبق آمار 2022 هر خانواده دانمارکی به طور میانگین 2.5 برابرِ درآمدش بدهکاری داره.

بر اساس گزارشات بین‌المللی، دانمارک شفاف‌ترین کشور دنیاست. اما در معیارهای این گزارش مواردی مثل پولشویی، فسادِ فعال، تخلفات مالیاتی و خروج غیرقانونی سرمایه از کشورهای در حال توسعه محاسبه نمیشه! جالبه بدونید که دانمارک بزرگ‌ترین پولشویی در تاریخ اروپا و سومین رکورد این فساد رو در جهان داره.

فرهنگ کشور دانمارک

دانمارکی‌ها اعتقاد دارند که نژاد برتر دنیا هستند و 100 قانون سخت‌گیرانه در سیاست‌های مهاجرتی‌شون دارند. مسئولین دانمارک با تکرار همین موضع، بارها به ادیان مختلف توهین کردند و حتی کتاب‌های مقدس رو پاره می‌کنند. این وسط شرایط مسلمون‌ها در دانمارک بدتر از بقیه‌ست و حتی اجازه تاسیس مدرسه برای خودشون رو ندارند! حجاب هم برای زنان مسلمان ممنوعه و حداقل 200 دلار جریمه داره.

دانمارک اولین کشوری بود که تولید و انتشار تصاویر برهنه جنسی رو قانونی کرد. استدلال سیاستمداران دانمارکی این بود که باید تابوی پورنوگرافی شکسته بشه تا جذابیت خودش رو از دست بده. اما این قانون‌گذاری نتیجه معکوس داد و آسیب‌های مختلفی رو به جامعه دانمارک تحمیل کرد.

دانمارک دومین کشور از لحاظ برابری جنسیتی در اتحادیه اروپاست. در عین حال این کشور رتبه سوم خشونت علیه زنان رو در اروپا داره که به پارادوکس نوردیک (Nordic) معروفه. 52 درصد از زنان دانمارکی اعلام کردند که از سن 15 سالگی، قربانی خشونت فیزیکی یا جنسی در این کشور بودند.

صدها ساله که شکار نهنگ‌ها در جزایر فارو توسط مردم دانمارک انجام میشه. اونها در سنت خودشون، 1400 نهنگ رو طی یک روز می‌کشند. جالبه بدونید که قبیله خشنِ وایکینگ‌ها مربوط به کشور دانمارک هستند. این خشونت در زبان دانمارکی هم مشهوده و اونا در دایره واژگان‌شون، کلمه‌ای با مفهوم «لطفاً» ندارند!

واقعیت‌های کشور دانمارک
پلاسما در اینستاگرام

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *