ارزیابی اعضای کنگره، بزرگ‌ترین مشکل نمایندگان منتخب امروز

دیدگاه آمریکایی‌ها نسبت به مقامات منتخب‌ خود پس از انتخابات، بسیار منفی است. همچنین اقشار مختلف مردم در چند سال گذشته نسبت به نمایندگان کنگره منتخب خود بسیار بدبین شده‌اند. در واقع، دیدگاه‌ مردم آمریکا نسبت به کنگره، رهبری کنگره، رئیس‌جمهور فعلی و سابق و حتی معاون رئیس‌جمهور، همگی با افت شدیدی روبه‌رو بوده و نشان از نارضایتی روزافزون آن‌ها دارد. وقتی از آمریکایی‌ها در مورد جنبه‌های مختلف کاری که نمایندگان‌شان در کنگره انجام می‌دهند، تقریباً در هر حوزه‌ای منتقد عملکرد نمایندگان منتخب خود هستند. مانند برخورد و چانه‌زنی با اعضای احزاب مخالف یا اهمیت‌دادن به افرادی که نمایندگی می‌کنند.

دیدگاه‌ها در خصوص عملکرد اعضای کنگره

نمودار 1 کاهش شدید سهم آمریکایی‌هایی که می‌گویند «اعضای کنگره به افرادی که نمایندگی می‌کنند اهمیت می‌دهند» را نشان می‌دهد. در مقابل مشخص است که نسبت افرادی که معتقدند نمایندگان آن‌ها پس از ورود به کنگره «هیچگاه» و یا «فقط گاهی اوقات» ‌به فکر آن‌ها و مطالبه‌ها و نیازهایشان هستند، به نحو قابل‌توجهی در حال افزایش است.

در حال حاضر نظرات مردم در مورد کنگره تا حد زیادی منفی است. طبق نظرسنجی‌ها فقط 26 درصد از بزرگسالان آمریکایی دیدگاه مثبتی نسبت به کنگره دارند، در حالی که 72 درصد دیگر دیدگاه نامطلوب و منفی دارند.

کاهش سهم آمریکایی ها
نمودار 1
کاهش دیدگاه مثبت مردم نسبت به اعضای کنگره
نمودار 2

توجه به منافع عمومی و مردم در حوزه‌های انتخابی نمایندگان

مردم آمریکا نسبت به نحوه انجام وظایف اعضای کنگره انتقاد دارند و در برخی موارد، طی سال‌های اخیر افزایش یافته است:

  • در سال 2018، نیمی از بزرگسالان آمریکایی در نظرسنجی‌ها گفته‌اند که اعضای کنگره، معمولاً نسبت به مردم مناطقی که آن‌ها را انتخاب کرده‌اند توجه و اهمیت نشان می‌دهند. در حالی که امروز این رقم به 38 درصد رسیده است. مطابق نتایج نظرسنجی که در نمودار 1 هم نمایان است، اکثریت مردم می‌گویند که اعضای کنگره «خیلی کم» و یا « اصلاً» به آن‌ها اهمیت نمی‌دهند.
  • این کاهش میزان رضایت‌مندی در مورد افرادی که معتقدند اعضای کنگره در ترویج قوانین و سیاست‌هایی که در خدمت منافع عمومی است، خوب عمل می‌کنند، هم وجود داشته است. پنج سال پیش، 47 درصد از آمریکایی‌های جامعه، معتقد بودند که اعضای کنگره حداقل در برخی مواقع به دنبال وضع و پیشبرد قوانین و سیاست‌های مفید برای مناطق و ایالت آن‌ها هستند. اما امروز فقط 36 درصد از آن‌ها به این گزاره باور دارند.

*نمودار 2 کاهش دیدگاه مثبت مردم نسبت به اعضای کنگره بر اساس حزب آن‌ها را نشان می‌دهد.

نمودار 2 نشان می‌دهد که دیدگاه‌ و نظر مردم در خصوص جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به طور یکسان کاهش‌یافته است. تنها حدود چهار نفر از هر ده عضو هر دو حزب، می‌گویند که اعضای کنگره همیشه به افرادی که نمایندگی می‌کنند اهمیت می‌دهند. تقریباً نیمی از افراد حاضر در نظرسنجی این مورد را در سال 2018 اعلام کردند. همچنین میزان کاهش در سهم جمهوری‌خواهان و دموکرات‌هایی که می‌گویند: اعضای کنگره منتخبشان در ترویج سیاست‌هایی که در خدمت منافع عمومی هستند، فعالیت قابل‌قبولی داشته‌اند، دیده می‌شود.

*نمودار 3 انتقادات مردم آمریکا نسبت به عملکرد نمایندگان منتخب کنگره، در هر بخش را نشان می‌دهد.

نمره بسیار پایین مردم آمریکا برای عملکرد و پایبندی نمایندگان به وعده‌هایشان

76٪ از جامعه آمریکا معتقدند که اعضای کنگره در توجه به نگرانی‌های مردم، حتی در نواحی و حوزه‌های انتخابی خودشان، عملکرد بسیار بدی داشته‌اند. همچنین، 81 درصد معتقدند که نمایندگان منافع و سود شخصی را از کار و فعالیت خود در کنگره

انتقادات مردم آمریکا نسبت به عملکرد نمایندگان منتخب کنگره
نمودار 3

جدا نمی‌کنند. 84 درصد معتقدند که نمایندگان انتخاب شده آن‌ها در زمینه کار و مواجهه با نمایندگان حزب مقابل یا بسیار بد عمل کرده‌اند. 86 درصد جامعه معتقدند که نمایندگانشان عملکرد نسبتاً و یا بسیار بدی داشته‌اند. افکار عمومی به ویژه وقتی صحبت از مسئولیت‌پذیری اقدامات کنگره می‌شود، ضعیف‌ترین نمرات دیده می‌شوند و دیدگاهشان بسیار منفی است. همانطور که در نمودار مشخص است، تقریباً از هر 10 نفر 9 نفر معتقدند  که اعضای کنگره بسیار بی‌مسئولیت هستند. این میزان در مورد کسانی که می‌گویند عملکرد آن‌ها «بسیار بد» بوده تقریباً شامل نیمی (49%) از افراد می‌شود.

دیدگاه گروه‌های جمعیتی، از جمله جنسیت، سن، نژاد و تحصیلات
نمودار 4

*نمودار 4 نشان می‌دهد که دیدگاه‌ها در مورد این جنبه‌ها در میان تقریباً همه گروه‌های جمعیتی، از جمله جنسیت، سن، نژاد و تحصیلات، منفی است.

ارزیابی اعضای کنگره بر اساس حزب کمی متفاوت است. اکثریت جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها به طور یکسان معتقدند که اعضای کنگره عملکرد ضعیفی داشته‌اند. همچنین، منافع مالی و سود شخصی خود را از کار در کنگره جدا نمی‌کنند (84٪ جمهوری‌خواهان، 79٪ دموکرات‌ها). یا در خصوص توجه به نگرانی‌های مردم در مناطق انتخابی خود عملکرد بسیار بدی داشته‌اند (78٪ جمهوری‌خواهان، 74٪ از دموکرات‌ها). در نتیجه، حداقل 8 نفر از هر 10 جمهوری‌خواه و دموکرات در جامعه آمریکا، می‌گویند: اعضای کنگره مسئولیت اقدامات خود را به عهده نمی‌گیرند و در زمینه کار و مواجهه به نماینده طرف مقابل هم عملکرد بدی داشته‌اند.

تقسیم‌بندی دیدگاه اعضای جامعه بر اساس سن

در تقسیم‌بندی سنی پاسخ‌دهندگان، طیف گسترده‌ای از آن‌ها دیدگاه عمدتاً منفی نسبت به عملکرد نمایندگان در زمینه توجه به مردم و نیازهایشان دارند. با این‌ حال، میان‌سالان ۶۵ ساله و بالاتر، ارزیابی‌های مثبت‌تری را در برخی زمینه‌های خاص نسبت به نمایندگان دارند.

*نمودار  5 نشان می‌دهد که آمریکایی‌های ۶۵ ساله و بالاتر نظر مساعدتری نسبت به نمایندگان کنگره و عملکرد آن‌ها دارند.

تقریباً نیمی از افراد ۶۵ ساله و بالاتر (48 درصد) می‌گویند که اعضای کنگره حداقل در برخی مواقع به افرادی که نمایندگی می‌کنند اهمیت می‌دهند. در مقابل تعداد بسیار کمتری از افراد زیر 65 سال به این حرف اعتقاد دارند (از جمله فقط یک سوم از افراد زیر 30 سال). در حالی که 45 درصد از آمریکایی‌های ۶۵ ساله و بالاتر معتقدند اعضای کنگره در پیشبرد سیاست‌ها و قوانینی که در خدمت منافع عمومی هستند، عملکرد خوبی داشته‌اند.

طبق مقایسه، 36 درصد از افراد 50 تا 64 سال، 35 درصد از آمریکایی‌های 30 تا 49 سال و تنها 31 درصد از افراد زیر 30 سال به این گزاره باور دارند. جمعاً افراد مسن‌تر نسبت به همتایان جوان‌تر خود نسبت به این ارزیابی‌ها از عملکرد نمایندگان خود در کنگره دیدیگاه نسبتاً مثبت‌تری داشته‌اند. اما تفاوت‌های سنی در مورد سایر مواردی که در نظرسنجی در مورد آن‌ها پرسیده شد یا ناچیز است یا وجود ندارد.

عامل اصلی مشکلات فعلی، نمایندگان و مقامات منتخب

*نمودار 6 طیف انتقادات مردم نسبت به نمایندگان منتخب‌، از اولویت‌های نادرست و عدم تمرکز بر مسائل مهم گرفته تا ویژگی‌های شخصیتی بد آن‌ها را نشان می‌دهد.

آمریکایی‌های ۶۵ ساله و بالاتر
نمودار 5

در پاسخ به سؤالی درباره بزرگ‌ترین مشکل مقامات منتخب امروز، طیف بالای 18 سال به مسائل مختلفی اشاره می‌کنند. از عدم تمرکز بر مطالبات مردم گرفته تا اشاره به ویژگی‎های شخصیتی منفی، بی‌کفایتی و حزب‌گرایی. یکی از موضوعات تکراری بیان این احساس از سوی مردم است. مقامات منتخب امروز، با مردمی که نماینده آن‌ها هستند در ارتباط نیستند. یا از مسائلی که برای رأی‌دهندگان‌شان مهم است دفاع نمی‌کنند. حدود یک‌سوم از اعضای جامعه این دیدگاه را بیان می‌کنند. از جمله 11٪ که احساس می‌کنند نمایندگان منتخب، بیش از حد تحت تأثیر پول هستند و 9٪ دیگر که می‌گویند نمایندگان فاسد هستند.

مردی 60 ساله می‌گوید: «هدف نهایی نمایندگان، (منفعت) شخصی است و نه بهبود وضعیت رأی‌دهندگانی که آن‌ها را انتخاب کرده‌اند. مرد جوان دیگری معتقد است که مقامات منتخب «خیلی با مردم در تماس نیستند و بیش از حد به پول و قدرت وابسته‌اند، بنابراین دیگر به مردم اهمیت نمی‌دهند». تقریباً از هر ده فرد بزرگسال آمریکایی، سه نفر به ویژگی‌های شخصی منفی نمایندگان منتخب اشاره می‌کنند و می‌گویند که آن‌ها دروغگو یا خود محور هستند. یک زن 60 ساله آمریکایی می‌گوید که نمایندگان منتخب «هیچ همدلی با مردم ندارند و نمی‌توانند هر دو طرف تصویر را ببینند. آن‌ها اصلاً راستگو نیستند.»

تأثیرات حزب‌گرایی در زندگی مردم

تأثیر حزب‌گرایی موضوع دیگری است که 15 درصد از افراد جامعه به آن اشاره کرده‌اند. اکثر آمریکایی‌هایی که مواردی را در امتداد این موضوع ذکر می‌کنند، به ناتوانی نمایندگان منتخب در انجام وظایفشان به دلیل قطبی‌سازی‌ها و یا وفاداری صرف به حزب خود اشاره می‌کنند.

به گفته یک زن 50 ساله، بزرگ‌ترین مشکل نمایندگان منتخب امروز این است که فکر می‌کنند ما می‌خواهیم به هر قیمتی که شده برای آن چیزی که خودشان به آن معتقدند، بجنگند. در صورتی که خواست ما این است که آن‌ها با میانه‌روی و تعقل سعی کنند برای ما کاری انجام دهند. فکر نمی‌کنم هیچ کار دیگری وجود داشته باشد که در آن فرد برای انجام ندادن وظایفش پول بگیرد».

انتقادات مردم نسبت به نمایندگان منتخب‌
نمودار 6

مرد 40 ساله دیگری هم می‌گوید: «آن‌ها حاضر نیستند با نمایندگان دیگر در حزب مقابل تعاملی داشته باشند؛ تنها چیزی که برای آن‌ها مهم تلقی می‌شود حزب است». بسیاری از اینگونه مضامین در نظرسنجی موسسه آمریکایی Pew دیده می‌شود، که نشان‌دهنده این شک و تردید مداوم در میان اعضای جامعه این کشور است. مقامات منتخب برای بهبود زندگی مردم کار نمی‌کنند، بلکه فقط به فکر منافع خودشان هستند.

بی‌اهمیتی نمایندگان به افراد و دیدگاه مردم

85 درصد جامعه بزرگسال آمریکا روی هم رفته، می‌گویند که نمایندگان منتخبشان اهمیتی نمی‌دهند که افراد معمولی مانند آن‌ها چه دغدغه‌ای دارند. فقط 14 درصد معتقدند که موضوعات مهم زندگی آن‌ها برای مقامات منتخبشان هم مهم است. در اوایل دهه 1990، حدود یک سوم بزرگسالان آمریکایی معتقد بودند که مقامات منتخب به افرادی مانند آن‌ها اهمیت می‌دهند. که این میزان در دهه 2010 به طور پیوسته کاهش یافت. امروز هم شک و تردید در مورد توجه اکثر نمایندگان منتخب به مردم و پیگیری امور آن‌ها، در میان آمریکایی‌ها، بدون در نظر گرفتن جنسیت، نژاد، سن، تحصیلات، حزب یا مشارکت سیاسی کاملاً مشهود است. به عنوان مثال، 84 درصد از کسانی که به شدت درگیر سیاست هستند، می‌گویند: نمایندگان منتخب هیچ اهمیتی نمی‌دهند که افرادی مانند آن‌ها به چه چیزی فکر می‌کنند و درگیر چه مسائلی هستند. این میزان در مورد کسانی که کمتر درگیر سیاست هستند 87 درصد است.

*نمودار 7 نشان می‌دهد که اکثریت قاطع آمریکایی‌ها معتقدند که اکثر نمایندگان منتخب، اهمیتی نمی‌دهند که «افراد عادی مثل آن‌ها» به چه فکر می‌کنند. 1

نظر-اکثر-نمایندگان-منتخب
نمودار 7

پیشنهاد ما:

تبعیض نژادی در انتخابات آمریکا

منابع:

1 دیدگاه

  • An impressive share! I have just forwarded this onto a coworker
    who was conducting a little research on this. And he actually bought me
    dinner simply because I found it for him…

    lol. So allow me to reword this…. Thank YOU for the meal!!
    But yeah, thanx for spending the time to talk
    about this topic here on your site.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *